Safe Lane Gamings dotterbolag tecknar avtal med Voodoo för samarbete av nytt spelsläpp i Q3

Safe Lane Gamings (SLGs) dotterbolag Raketspel har under längre tid haft ett nära samarbete med publicisten Voodoo. Dig This! är ett exempel på innehav i vår spelportfölj, som publicerats av Voodoo och marknadsförs idag löpande i deras kanaler världen över.

CPI (cost per install) är ett av de viktigaste KPI:erna för casual och hyper casual spel. Voodoo är experter på att justera parametrar och skapa content för just dessa två genrer. Vi har diskuterat fram ett samarbete för att bygga om ett befintligt spel och försöka förbättra och öka speltiden på ett spel där just CPI verkar bra. Ett projekt vi tillsammans med Voodoo tror mycket på.
Intjäningsförmågan baseras på främst annonsvisningar, men också köp i spelet. Intäkterna kommer att fördelas mellan parterna enligt en revenue share model, mer kring avtalet kan kommuniceras längre fram.

Johan Henkow, VD Raketspel
“Vi tycker det är roligt att vårt samarbete med Voodoo utvecklas. Att Raketspel får möjligheten att ta över produktionen av ett spel från en annan utvecklare, och att de tror vi kan förbättra spelet så pass mycket att vi kan göra en global lansering, är verkligen en kvalitetsstämpel och ett bevis på att de uppskattar det vi gör.”

Jesper Nord, VD Safe Lane Gaming
“Att bli kontaktade av världen största publicist, inom genren hyper casual är spännande. Vi får nu med våra experter i Raketspel möjligheten att förädla ett spel och återlansera det vilket känns spännande. Samtidigt som våra andra spel går stabilt kommer Raketspel enligt strategin alltid kunna få en ny hit. Den här typen av möjligheter gör arbetsdagarna minst sagt roliga”

Förtydligande: Safe Lane Gaming kan inte kommunicera vilket spel detta gäller på grund av rådande kopieringskultur i just hyper casual världen.

SLGs strategi är att förvalta och utveckla spel och inte nyutveckla, då det sistnämnda ofta har höga kostnader och stora risker. Dotterbolaget Raketspel bygger däremot snabba prototyper till låga kostnader och släpper nytt i casual genren. Den här typen av samarbete är en bra mix som passar koncernens strategi.