Safe Lane Gamings förvärvade spel Death Dungeon visar på en ökning av MAU på över 25%.

Safe Lane Gamings (SLG) avtalade samarbete med Victory Games går bra, SLG kan nu presentera att de första två månadernas under 2021 är spelet uppe i ett snitt på över 52 000 MAU (monthly active user). MAU är ett bra mått inom mobilspel för att se hur populärt spelet är. Ökningen innebär att antalet spelare i snitt per månad har ökat med över 25% från 2020.

Safe Lane Gaming tillträdde enligt plan fantasyspelet Death Dungeon den första mars. Både före och efter tillträdet har bolaget arbetat tätt tillsammans med utvecklarna på Victory Games, för att gemensamt ta fram en optimerings- och förvaltningsstrategi för spelet under 2021.

Jesper Nord VD:
“Samarbetet med Victory Games har funkat väldigt bra och med justeringar i marknadsföring har vi redan kunnat bygga på användarbasen för Death Dungeon. Vi arbetar nu för att smida när järnet är varmt och för att utnyttja det momentum som samarbetsavtalet med Victory Games har förts med sig”

SLG operations
Death dungeons marknadsföring har nu tagits upp i SLG Operations, där målet är fler aktiva spelare, fler installationer men också att optimera spelets CPI (vår marknadsföringskostnad per installation)

SLGs affärside är att vara förvärvsintensivt bolag inom spelindustrin. Bolaget utvecklar, förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten. Bolaget har sitt säte och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.safelanegameing.com