Safe Lane Gamings mobilspel Battle Camp levererade under Halloween stark omsättning

Det första säsongs eventet under hösten gav rekordresultat och styrker, samt ger ytterligare bevis, på hur Safe Lane Gamings(“SLG” eller “Bolaget”) strategi att förvalta och förädla Bolagets förvärv fungerar och ger goda resultat.

Årets Halloween-event gick av stapeln mellan den 28/10 till den 2/11 och var fyllt med nya in game assets, samt stärkt marknadsföring. Det här är en av SLG:s strategier för att öka både engagement och omsättning i spel. I och med ett bruttoresultat om 99 294 USD, så kan vi konstatera att spelet tar nya höjder omsättningsmässigt, för enskilda event i Battle Camp tack vare SLG:s insatser. Värt att notera är att dagliga aktiva spelare (DAU) ökade med över 125 % över en natt när eventet drog igång. Eventet visar på ett starkt resultat och spelets inneboende potential, samt hur SLG:s strategi kring förvärv, förvaltande och förädling bär frukt.

“Det är glädjande att se resultatet av det hårda arbetet som ligger bakom Battle Camp. Vi har alltid varit övertygade om att vår strategi kommer att vara framgångsfaktorn för att påvisa spelets stora potential och nu börjar vi se det konkret i spelets resultat. Vi kommer att fortsätta att implementera samma strategi avseende Battle Camp, samt i våra andra portföljbolag för att visa deras inneboende potential och visa på ytterligare tillväxt framgent,” säger Jesper Nord, VD Safe Lane Gaming.

Battle Camp ligger idag på Google Play Store, App Store och Amazon App Store. Spelet går under genren MMORPG, som kräver mer tid av spelarna då spelmomenten är mer komplexa och kräver ett längre engagemang. Spelets framgång bygger mycket på hängivna spelare som har varit aktiva under många år. Battle Camp är i mobilspelsvärlden en veteran, som har varit aktiv sedan 2013.

Framtid
Nu går Battle Camp in i en event tät säsong. Nästa stora event blir juleventet och tätt därefter följer även det kinesiska nyåret och alla hjärtans dag.