Safe Lane Gamings nya event slår nytt säljrekord!

Under sommaren har Safe Lane Gaming (SLG) släppt sin första helt egentillverkade uppdatering för spelet Battle Camp. Resultatet lät inte vänta på sig och med en bruttointäkt på närmare 60 000 USD slog “Auroras Awakening” säljrekord.

Bakom succén ligger ett halvår av organisationsbyggande, kundvård och change management för att skapa en positiv trend för Battle Camp. Under SLGs regi har spelet fått en helt ny organisation med utvecklarteamet i Sydkorea, ny community manager (USA) och en ny Game Designer (Brasilien).

Organisationsmässigt har man gått mot en modernare agil arbetsprocess där alla delar är involverade och engagerade från början till leverans. Det gör att man har kunnat utvinna all kunskap som teamet har att bidra mer och det här är i sin tur en stor anledning till att resultaten ökar. Teamet bakom Battle Camp har även öppnat kommunikationen med sin community. Varannan veckan görs det kundundersökningar för att hela tiden hålla sig uppdaterad på vad spelarna tycker om spelets utveckling. Det här i kombination med en öppen communitymail där användare kan höra av sig med förslag och förfrågningar.

Dessa strukturella förändringar har föranlett det resultat som nu blir uppenbart genom det första egenskapade eventet “Auroras Awakening”. Det var det första tillfället för den nya organisationen att arbeta tillsammans med hela kedjan från idégenerering/brainstorming till nya utmaningar för dev teamet och hela vägen ut till färdig produkt i form av eventet.

Spelarna älskade den nya upplevelsen, både för att för första gången på många år få en helt ny in game upplevelse, men det största responsen kom från att SLG har visat att man lyssnar på communityt och tar tillvara på deras idéer.

Nicklas K. Hagström, COO
“Resultatet lät som sagt var inte vänta på sig och Auroras Awakening är det event som till dags datum har dragit in mest intäkter, sen Safe Lane Gaming tog över spelet. Genom ett väl utfört arbete och bra samarbete inom teamet lyckades det nyskapade eventet slå tidigare storheter som de säsongsevent vi har under exempelvis påsk och alla hjärtans dag. Det hela är ett bevis på att de nya organisationella förändringarna som har gjorts har varit lyckade och att SLGs strategi att förvalta spel på bästa sätt är framgångsrik!”

SLGs affärside är att vara förvärvsintensivt bolag inom spelindustrin. Bolaget utvecklar, förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten.