Safe Lane Gamings senaste förvärv, Fan of Guns, är nu integrerat i bolaget och omsättningen för spelet ökar

I veckan har SLG slutfört migreringen av spelet Fan of Guns (FoG) som förvärvades den 14 augusti.

Under den första tiden i SLGs regi kan vi se hur conversion rate har ökat och håller sig över branschstandard. Det innebär att spelet engagerar sina spelare till den grad att de är beredda att satsa ev eget kapital för att öka sina förutsättningar att bli bättre på spelet. De totala omsättningen per månad har ökat med hela 12.46%.

Tillsammans med FoG teamet och SLG Operations har närvaron under den första månaden ökats i existerande community. Under samma period har även iOS appen uppdaterats. Målet med arbetet är att appen skall ha möjlighet att nå bättre höjder på Tier 1 marknader (USA, Tyskland, Frankrike m.fl.) För att det här skall ske kommer det krävas lokalt arbete både av marknadsinsatser och i spelet. Det är däremot inga kostnader som kommer påverka spelets ebit-resultat, då SLG sedan tidigare har medarbetare för den här typen av lokalisering av våra produkter.

I planeringsarbetet, tillsammans med säljarna, har det tagits fram en roadmap för att utöka content och Live Ops. För att komplettera det arbetet och nå bättre resultat, kommer det tillföras resurser från SLGs egna support- och liveopsagenter. I dagsläger kommer säljarna fortsätta med utvecklingen och tillförande av nytt innehåll för att fortsätta FoGs positiva trendkurva.

Intjäningsförmågan i FoG är balanserad mellan IAP (In App Purchase) och IAA (In App Advertising). Kombinationen gör spelet extra intressant att testa på flera olika marknader. Att satsa mer på Tier 1 länder där iOS är starkt kommer vara ett av våra första mål för Fan of Guns. Resultat från det här arbetet beräknas visa sig under Q1 2022.

SLGs affärside är att vara förvärvsintensivt bolag inom spelindustrin. Bolaget utvecklar, förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten.