SAFE TRANSART NY OFFICIELL PARTNER TILL MARKET ART FAIR

Report this content

Lagom till MARKET Art Fairs tioårsjubileum har Safe TransArt som första transportföretag utsetts till mässans officiella partner.

- Det finns ett stort konstintresse hos medarbetarna på Safe TransArt, från våra chaufförer till mig som ägare. Därför är vi alla glada över detta, säger Lennart Börjesson.

Safe TransArt har arbetat med på Market Art Fair ända sedan konstmässan arrangerades för första gången 2006. Företaget har haft hand om allt från galleriernas konsttransporter till installation, hängning och tomlagring på plats under själva mässan.

Service på plats

Som officiell partner ser man nu fram emot att utöka sitt engagemang och på alla sätt vara en del av Market Art Fair.

-Vi kommer att finnas på plats på Liljevalchs hela tiden som mässan pågår. På så sätt kan vi erbjuda både utställare och besökare ännu bättre service. Arrangörerna vet att vi löser det som behöver lösas, säger Lennart Börjesson, en av ägarna till Safe TransArt.

Etablerad konstmässa

Själv ser han fram mot tionde upplagan av Market Art Fair - både som företagsledare och privatperson:

-Market är den enda etablerade konstmässan i Sverige när det gäller samtidskonst. Det är en mötesplats för konstnärer, konstintresserade, gallerier, museer, köpare och samlare – alla är där. Vi är därför både glada och stolta över att vara en del av detta, säger Lennart Börjesson.

Engagerade medarbetare

På Safe TransArt har ägarnas passion för konst smittat av sig på organisationen.

- Bland våra medarbetare finns ett stort intresse och förståelse för konst. Det är en av Safe TransArts styrkor, säger Lennart Börjesson.

På Market Art Fair presenteras Nordens ledande gallerier för samtidskonst.
Mässan äger rum 17 – 19 april 2015 på Liljevalchs på Djurgården i Stockholm.
Safe TransArt arbetar med transport, hantering och förvaring av värdefullt gods som konstföremål och högteknologiska produkter.

Lennart Börjesson, Key Account Manager Art, 070-330 11 10

Safe TransArt är ett tjänsteföretag inom logistik med fokus på kvalificerade teknik- och konsttransporter. Företaget arbetar med frakt, hantering och förvaring av värdefullt gods som till exempel konst och högteknologiska produkter. Safe TransArt bildades i maj 2013 då TransArt AB och Safe Transport AB gick samman. Safe TransArt är idag ett transportbolag med över 800 kunder, alla med specifika behov.

Citat

Lennart Börjesson