Deloitte utser Safello till ett av Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag

Stockholm den 24 november 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello har utsetts till Sveriges 11:e snabbast växande teknikföretag när Deloitte tillkännagav topplistan Sweden Technology Fast 50.

Sweden Technology Fast 50 är en årlig topplista från Deloitte som rankar Sveriges 50 snabbast växande teknikföretag, baserat på tillväxten i nettoomsättningen de senaste fyra åren. Det är första gången Safello rankas av Deloitte, och med en sammanlagd ökning på 2697% får Safello plats 11 på listan.

– Safellos tillväxt har accelererat sedan 2018 då vi introducerade Swish och BankId i vår onboardingprocess. Att kvalificera sig till Deloittes lista är ett kvitto på vår prestation och att vi levererar på vår tillväxtplan. Trots den senaste tidens kryptonedgångar nådde vi nyligen 300 000 kunder vilket är nästan 3% av svenska folket. Vårt mål är att fortsätta innovera i hög takt och samtidigt vara en safe fellow för kryptoekonomin, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

– Det är alltid lika spännande att se vilka bolag som tar sig in i Sweden Technology Fast 50. Trenderna på årets lista speglar som vanligt skiftningar vi ser i samhället i stort – till exempel är flera medtechbolag representerade och det är ett fortsatt starkt fokus på hållbarhet och greentech. Dessutom ser vi fler branscher än någonsin representerade bland årets bolag, och en mängd innovativa lösningar för att hantera problem vi ställs inför, både som samhälle och på individnivå, säger Ester Sundström, partner och ansvarig för Deloitte Sweden Technology Fast 50.

Mer information om Sweden Technology Fast 50 finns här.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.