Safello Business nylanseras för att möta växande behov från blockchainbolag

Stockholm den 23 juni 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello nylanserar idag Safello Business, en tjänst som vänder sig till företag som vill investera, växla, förvara eller ta ut digitala tillgångar. Satsningen görs för att dels kunna möta den växande gruppen av blockchainbolag men även för att möta ett ökat intresse från företag generellt.

Nya Safello Business ställer inga krav på minsta investerat belopp, har en smidigare och snabbare onboardingprocess samt tekniska uppdateringar för en bättre användarupplevelse så att fler företag kan använda Safello Business. Onboarding och inloggning sker smidigt och enkelt med Mobilt BankID och avgifterna följer Safellos vanliga nivåbaserade struktur. Safello genomför utbetalningar via Bankgiro från en svensk bank.

– Vi ser en växande målgrupp av blockchainföretag som är i behov av en säker plattform för att växla fiat och krypto för in- och utförandet av kapital till den traditionella ekonomin. Vi ser också också ett ökat intresse från riskkapitalbolag som vill investera i företag som bygger Web3 vilket tyder på en växande marknad. Safello utgör den enda svenska plattformen som skapar en säker brygga mellan ekosystemet för digitala tillgångar och den traditionella ekonomin varför vi nu ser en möjlighet att nylansera en förbättrad version av Safello Business, säger Emelie Moritz, operativ chef på Safello.

Safello Business är live från och med idag och kan användas av alla typer av registrerade aktie- eller handelsbolag. Mer information om Safello Business finns här.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.