Safello erbjuder nu Chainlink

Stockholm den 25 november 2021 | Svenska fintechbolaget Safello meddelar idag att man nu erbjuder Chainlink (LINK) till alla sina användare. Chainlink har sedan lanseringen 2017 ökat i popularitet och är idag en av de mest välkända kryptotillgångarna, rankad nummer 20 med ett marknadsvärde på 12 miljarder USD*. Chainlink är ett decentraliserat orakelnätverk vars uppgift är att föra off-chain-data till ett on-chain-format och på så sätt sammanlänka data och information från den fristående blockkedjan med källor utanför blockkedjan. Chainlink är byggd ovanpå Ethereum-blockkedjan och LINK är dess token.

Från och med idag kan användare köpa och sälja LINK genom Safellos sömlösa plattform. Du loggar in säkert med BankID, betalar enkelt med Swish och lagrar din krypto säkert i Safellos plånbok. Safello är stolta över att vara det enda svenska företaget som erbjuder Chainlink just nu.

Att utöka stödet för fler kryptovalutor är en del av Safellos strategi för att sänka tröskeln och öppna kryptoekonomins ekosystem för fler. Att erbjuda fler valutor lockar inte bara en bredare målgrupp utan låter även användare skräddarsy sin kryptoportfölj efter deras intressen. För Safellos del kan varje tillägg av en ny kryptovaluta på längre sikt öka verksamhetens totala volym. Sett till antalet kryptovalutor som existerar på marknaden så innebär de en intressant affärsmöjlighet som kan ha betydelsefull inverkan.

– Vi lever i en multikrypto-värld. Även om bitcoin fortfarande har det största börsvärdet så kräver kunderna stöd för fler valutor. Nu när vår plånbok är lanserad så tror vi att det är rätt tid att erbjuda fler kryptovalutor i linje med vad våra kunder efterfrågar. Och att göra det på ett tryggt sätt inom ramen för Safellos säkra förvaringslösning”, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Chainlink är tillgängligt för köp, sälj och förvaring i Safellos plånbok när du är inloggad i webbappen. Insättningar från och uttag för överföring till externa kryptovalutaplånböcker är i dagsläget inte tillgängligt.

För mer information, gå till safello.com/chainlink

*Källa CoinMarketCap (2021-11-25)

Evelina Appelskog, PR & Communications Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande krypto-mäklartjänst med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North sedan 2021.