Safello i contentsatsning för att öka kunskapen om krypto

Stockholm den 11 april 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello går idag live med en contentsatsning i appen. Från och med idag kan alla användare titta på den tongivande podcasten Konsensuspodden som tar upp ämnen inom ekonomi och blockkedjeteknik, möta intressanta internationella gäster i The Safello Show samt djupdyka i artiklar producerade av Bitcoin.se som är den ledande utbildningsportalen om kryptovalutor i Sverige. Satsningen är en del av Safellos strategi för att öka kunskapen kring kryptovalutor, blockkedjeteknik och Web3 i samhället.

Det nya contentflödet samlar intressant innehåll från ledande experter både i Sverige och internationellt. Målsättningen är att skapa en attraktiv innehållsmix som passar för både nya användare som vill lära sig mer om krypto, men även för erfarna användare som vill fördjupa sig inom specifika ämnen.

– Vi har en fantastisk möjlighet att nå ut med vår kryptokunskap och samtidigt göra Safellos app till en naturlig plats för att både upptäcka och lära sig mer om krypto. Satsningen följer vår mobile first strategi vilket ger våra användare de bästa förutsättningarna för att kunna ta del av innehållet, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

• Konsensuspodden är på topp 6 av de mest lyssnade techpoddarna på Apple och en av Sveriges största poddar inom krypto med tusentals lyssnare varje månad. Konsensuspodden är den äldsta kryptopodcasten i Sverige som fortfarande är aktiv. Podcasten och har ett samarbete med Safello sedan 2020.
  • Bitcoin.se har sedan 2012 varit Sveriges ledande utbildningsportal för information och nyheter kring Bitcoin, kryptovalutor, blockkedjeteknik och ekonomi.
  • The Safello Show är Safellos egna livestream som tar upp intressanta ämnen med framstående gäster från kryptovärlden.

För att ta del av det nya contentflödet behöver du ha senaste versionen av appen som finns i App Store eller Google Play.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.