Safello inför en ny nivåbaserad avgiftsstruktur

Stockholm den 10 februari 2022 | Svenska fintechbolaget Safello meddelar idag att en ny nivåbaserad avgiftsstruktur kommer att införas för både köp och försäljning av kryptovalutor. Den nya avgiftsstrukturen tillför ytterligare transparens och förenklar handelsprocessen eftersom kunder automatiskt får en bättre avgiftsnivå beroende på handelsvolym. Tidigare struktur innebar att berättigade kunder kunde ansöka om premiummedlemskap. Alla köp och försäljningar kommer att mätas på en aggregerad basis under en rullande 12-månadersperiod.

– En automatiserad och meritbaserad avgiftsstruktur ger alla kunder lika stor möjlighet att få bättre avgifter beroende på deras handelsvolym. Det minskar även administrativa kostnader som istället kan omfördelas för att accelerera andra delar av verksamheten, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Den nya avgiftsstrukturen kommer att gälla för alla betalningsmetoder (Swish, SEPA, Bankgiro) oavsett köp eller försäljning. Avgiften för Safello Subscription kvarstår på 3%. Den nya avgiftsstrukturen kommer att implementeras den 14 februari 2022, kl. 09.30 CET. Baserat på analys av intern data förväntas den nya avgiftsstrukturen inte att påverka intäkterna väsentligt jämfört med nuvarande avgiftsstruktur.

Komplett prislista finns på safello.com/avgifter från och med 14 februari 2022.

Evelina Appelskog, PR & Communications Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande krypto-mäklartjänst med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North sedan 2021.