Safello informerar om transaktioner i bolagets aktie

Stockholm, 8 december 2023 | Safello, Nordens ledande kryptomäklare, meddelar att vd Emelie Moritz och styrelseordförande Frank Schuil, tillsammans med investerare, har förvärvat en andel av bolagets aktier. Transaktionerna omfattar totalt 1 375 425  aktier till en snittkurs om 2,1 kr per aktie, och motsvarar 6,73 procent av aktiekapitalet och 6,73 procent av rösterna i bolaget.

Northzone, en venture capital-fond, var säljare i transaktionerna.

- Northzones team har uppskattat att vara en del av Safellos mission under de senaste sju åren, och eftersom vi närmar oss slutet av denna fonds livscykel är det ett naturligt steg för oss att överlämna stafettpinnen. Vi har uppskattat att arbeta tillsammans med det talangfulla teamet på Safello och känner oss trygga med deras mission och framtid, säger Pär-Jörgen Pärson, Northzone Partner.

- Jag vill tacka Northzone, som har varit en viktig och uppskattad partner under Safellos resa. Jag är också glad att vi nu har nya investerare som kan stödja företagets långsiktiga vision. Under 2023 stärkte Safellos team sin marknadsledande position och förberedde sig för MICA-förordningen, vilket banar väg för ett lovande 2024, säger Frank Schuil, medgrundare och styrelseordförande på Safello.

Emelie Moritz, ir@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser.

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 347 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.