Safello ingår avtal angående Swish

Stockholm, 1 november 2023 | Safello, Nordens ledande kryptomäkare, har ingått ett avtal angående Swish.

Avtalet möjliggör för Safello att erbjuda Swish som betalningsmetod för köp- och säljordrar på Safellos plattform. Utöver Swish som betalningsmetod kommer Safello att få tillgång till ytterligare banktjänster kopplade till hanteringen av Swish.

Safellos motpart är en svensk nischbank som står under Finansinspektionens tillsyn, är ISO-certifierad och omfattas av den statliga insättningsgarantin.

- Vi är mycket glada att meddela att Safello kommer kunna erbjuda Swish som en av flera betalningsmetoder för våra över 334 000 kunder. Avtalet kommer att tillgodose Safellos växande verksamhet inom digitala tillgångar de kommande åren. Återigen cementerar Safello sin marknadsdominans genom att vara den enda kryptomäklaren i Sverige som erbjuder Swish som betalningsmetod för digitala tillgångar, säger Emelie Moritz, vd på Safello.

Denna information är sådan som Safello Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 november 2023.

Emelie Moritz, vd, ir@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 334 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.