Safello ingår avtal med BCB Group för finansiella tjänster

Stockholm, 4 april 2023 | Nordens ledande kryptomäklare, Safello, har ingått avtal med BCB Group, en global infrastruktur- och betaltjänstleverantör för företag verksamma inom ekosystemet för digitala tillgångar. Tillämpningen av BCB Groups tjänster ämnar komplettera och stärka Safellos infrastruktur.

Safello fortsätter stärka sin position för att betjäna större företag och finansiella institutioner, och onboardingen med BCB Group förbättrar ytterligare produktutbudet samt den finansiella infrastrukturen.

BCB Group är en global betaltjänstleverantör som erbjuder ett omfattande utbud av lösningar utformade för att möta de unika behoven hos bolag verksamma inom kryptoindustrin. Med fokus på innovation och kundcentrerade lösningar har BCB Group etablerat sig som en betrodd partner för företag inom branschen för digitala tillgångar.

Genom användande av BCB Groups tjänster kan Safello säkerställa snabbare transaktioner och realtidsavveckling genom att utnyttja BLINC-nätverket. Anslutningen till BCB Groups omfattande nätverk kommer innebära tillgång till djupare likviditetspooler i syfte att möjliggöra effektivare handel för Safellos kunder.

– Vi är stolta över att välkomnas av BCB Group, erkända för sina finansiella produkter och tjänster anpassade till aktörer verksamma inom kryptoindustrin. Avtalet med BCB Group överensstämmer med Safellos pågående arbete att, för privatpersoner, företag och finansiella institutioner, möjliggöra åtkomst till den snabbt växande marknaden för digitala tillgångar, säger Emelie Moritz, vd för Safello.

– Vi är glada att välkomna Safello som en av våra mest innovativa och visionära kunder som, liksom vi, är förankrade av principer som främjar hälsosam tillväxt för ekosystemet för kryptovalutor som helhet, säger Oliver von Landsberg-Sadie, grundare och vd för BCB Group.

Johan Edin, CFO, ir@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 300 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com