Safello ingår OTC avtal med Blockchain.com

Stockholm den 28 september 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello utökar utbudet av likviditetstjänster från den globala krypto och likviditetsleverantören Blockchain.com (“Blockchain”).

Safello AB (ett helägt dotterbolag till Safello Group AB) ingår ett avtal med Blockchain.com om tillhandahållande av OTC-tjänster. OTC-tjänsterna möjliggör för Safello att handla med större volymer för sina kunders räkning till skräddarsydda priser. Genom att ingå avtalet kan Safello möta marknadens efterfrågan på OTC-tjänster för större kunder, vilket är en tjänst som Safello avser att erbjuda.

– Avtalet är en strategisk utökning av likviditetstjänsterna från Blockchain.com för att möta efterfrågan, vad gäller volym och avgifter, från stora företagskunder, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Evelina Appelskog, Marketing & PR Manager, evelina.appelskog@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Sveriges ledande kryptomäklare med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.

About Blockchain.com
Blockchain.com is connecting the world to the future of finance. The most trusted and fastest growing global crypto company helps millions across the globe safely access cryptocurrency. Venture backed since 2014, Blockchain.com was last valued at $14 billion. Visit Blockchain.com for more info, follow us on Twitter @blockchain, on Instagram @blockchainofficial, check out The Blockchain.com Podcast, and read our blog for the latest company news.