Safello lanserar affiliateprogram genom impact.com

Stockholm den 21 februari 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello meddelar idag att Safello Widget och Partner Widget stängs ner och ersätts av ett nytt affiliateprogram genom den globala plattformen impact.com. Förändringarna är live från och med idag.

För att förenkla produktutbudet och fokusera på att utveckla en omarbetad API-lösning för partners, så stängs Safello Widget och Partner Widget ned. Istället etableras ett nytt partnerprogram genom impact.com som kommer göra det lättare att bli en affiliate till Safello och tjäna provision samt öka Safellos räckvidd.

– Partnerskapet med impact.com com är en del av vår strategi för att öka varumärkeskännedomen och nå nya kunder på ett effektivt sätt genom att använda etablerade distributionskanaler. Den nya lösningen minskar även omkostnaderna för mindre partnerintegrationer och maximerar konverteringen. Vår mobile first strategi i kombination med lanseringen av Safello Wallet har resulterat i att våra användare föredrar Safello Mobile framför Safello Widget, så att avveckla widgeten och partnerwidgeten är därför ett naturligt nästa steg, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

Baserat på erfarenhet från tidigare produktförändringar och implementeringar förväntas denna förändring inte ha någon signifikant påverkan på Safellos intäkter.

Evelina Appelskog, PR & Communications Manager, evelina.appelskog@safello.com

Safello är Sveriges ledande krypto-mäklartjänst med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North sedan 2021.