Safello lanserar funktion för månadssparande i krypto

Stockholm den 24 september 2024 | Safello, Nordens ledande kryptomäklare, lanserar månadssparande, en ny funktion som möjliggör automatiserade kryptoinvesteringar. Månadssparande är en strategisk lansering som syftar till att stärka Safellos intäktsbas genom återkommande kryptoköp, samtidigt som den minskar kundernas transaktionskostnader och stärker långsiktig kundlojalitet.

Funktionen för återkommande köp möjliggör för användarna att anpassa köpen genom att välja belopp, frekvens och vilka kryptovalutor de vill investera i, med stöd för både SEK och EUR. Funktionen minskar även avgiften per köp till 0,49 procent och bidrar till att spara både tid och kostnader för långsiktiga investerare.

"Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder ett enkelt och effektivt sätt att spara i kryptovalutor varje månad. Genom att automatisera sparandet med återkommande köp sänker vi tröskeln för dem som vill bygga upp en långsiktig portfölj och sprida ut sina köp”, säger Emelie Moritz, vd på Safello.

Denna nya funktion är ett viktigt steg i Safellos fortsatta ambition att förenkla och effektivisera kryptoinvesteringar för kunder i Norden och Europa.

Christian Ploog, press@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser.

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 376 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.