Safello lanserar podcast om kryptomarknaden

Stockholm 27 februari 2024 | Safello, Nordens ledande kryptomäklare, lanserar ”Kryptopodden”, en aktualitetsbaserad nyhetspodcast om kryptovalutor, decentraliserad finans och finansmarknaden.

Podcasten kommer att erbjuda lyssnarna både kunskap och insikter genom att regelbundet bjuda in välkända profiler, både från krypto- och finansbranschen, som gäster för att analysera och diskutera de senaste händelserna inom kryptovärlden. Många olika röster är tänkt att höras i avsnitten för att erbjuda lyssnarna en bra bredd i bevakningen.

– Vår ambition är att Kryptopodden ska spela en central roll i att öka kunskapen och intresset för kryptovalutor och den decentraliserade ekonomin i Sverige och Norden. Detta är en del av vår vision om att göra kryptovalutor tillgängliga för miljoner människor, säger Emelie Moritz, vd för Safello.

Ett nytt avsnitt av Kryptopodden släpps varannan fredag med start 23 februari. Första avsnittet finns tillgängligt i Safellos app och där poddar finns.

Emelie Moritz, press@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser.

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 358 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.