• Safello/

Safello lanserar utbetalningar till kort efter godkännande av Visa och Mastercard

Stockholm 15 april 2024 | Safello, Nordens ledande kryptomäklare, lanserar möjligheten för kunder att göra utbetalningar till kort utfärdade av Visa och Mastercard vid försäljning av kryptovaluta. Lanseringen innebär fler valmöjligheter för plattformens kunder samt en förbättrad process för utbetalningar vid säljordrar i stort. Safello blir med detta den första kryptoplattformen i Norden som hanterar denna typ av utbetalningsflöde.

I januari lanserade Safello Swish som utbetalningsmetod, vilket förbättrade processen för utbetalningar vid säljordrar väsentligt. Nu kompletterar Safello med ytterligare en utbetalningsmetod.

– Att bli godkänd av Visa och Mastercard för hantering av utbetalningar i samband med försäljning av kryptovaluta är en unik kvalitetsstämpel som särskiljer Safello från våra konkurrenter. Godkännandet cementerar vår marknadsledande position som bygger på ett kontinuerligt arbete avseende säkerhet och regelefterlevnad, säger Emelie Moritz, vd på Safello.

Christian Ploog, press@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser.

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 358 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.