Safello möjliggör bankgirobetalningar i mobilappen

Stockholm den 29 mars 2023 | Nordens ledande kryptomäklare Safello introducerar idag bankgirobetalningar som betalningsmetod i mobilappen via Klarnas Open Banking API. Tillägget ämnar förbättra kundupplevelsen och möta en ny efterfrågan från investerare.

Genom denna utveckling sänker Safello återigen tröskeln för kunder att investera i kryptovalutor. Att möjliggöra bankgirobetalningar i mobilappen ligger i linje med företagets fokus på att stärka sin kärnprodukt inom retail och införandet av en infrastruktur utformad till förmån för institutionella investerare. Safello stödjer även Swish, den mest populära betalningsmetoden i Sverige.

"Bankgirot är ett utmärkt komplement till Swish, vilket ger våra kunder mer flexibilitet och ökad användarvänlighet. Tillägget är i linje med vårt pågående arbete att förbättra den övergripande kundupplevelsen och med vår strävan att göra kryptovalutor tillgängliga för en bredare publik”, säger Emelie Moritz, VD för Safello.

Bankgirot har funnits sedan 1959 och är en välkänd och säker betalningsmetod i Sverige.

Johan Edin, CFO, ir@safello.com

Amudova AB är Safellos certified adviser. Tel: 08-546 017 58. E-mail: info@amudova.se

Safello är Nordens ledande kryptomäklare med över 300 000 användare. Företaget vill göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa, sälja och lagra krypto i sömlösa transaktioner med omgående leverans. Safello är verksamt i Sverige och är registrerat som finansiellt institut hos Finansinspektionen sedan 2013 och är noterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021. För mer information besök www.safello.com.