• Safello/

Safello och Avanza ingår LOI avseende potentiellt samarbete kring kryptovalutatjänster

Stockholm den 14 mars 2022 | Sveriges ledande kryptomäklare Safello meddelar idag att Safello AB (ett helägt dotterbolag till Safello Group AB) och Avanza Bank (ett helägt dotterbolag till Avanza Bank Holding AB) har ingått en avsiktsförklaring (LOI) gällande ett potentiellt samarbete kring kryptovalutatjänster. Ambitionen med avsiktsförklaringen är att utvärdera ett potentiellt samarbete för distribution av Safellos tjänster via Avanzas plattform.

– Vi är stolta över att utvärderas som en potentiell partner till Avanza för deras eventuella  kryptoerbjudande. Safellos “Crypto-as-a-Service” för finansiella institutioner bygger på nio års erfarenhet som innefattar regelefterlevnad, förvaring och handel med krypto. Om ett samarbete ingås med Avanza, som är den marknadsledande handelsplattformen i Sverige, ger det Avanza förutsättningar att möjliggöra handel i kryptovalutor via Avanzas plattform på ett säkert och ansvarsfullt sätt, säger Frank Schuil, vd och medgrundare av Safello.

För närvarande finns ingen ytterligare information att förmedla, men Safello avser att informera marknaden om diskussionerna resulterar i att ett samarbete ingås eller inte.

Denna information är sådan som Safello Group AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 mars 2022.

Johan Edin, CFO, ir@safello.com

Safello är Sveriges ledande krypto-mäklartjänst med målet att göra krypto tillgängligt för alla. Safello erbjuder ett tryggt och enkelt sätt att köpa, sälja och förvara kryptovalutor genom sömlösa transaktioner till marknadsledande hastigheter. Safello är verksamt i Sverige och registrerat som en finansiell institution hos Finansinspektionen sedan 2013 och börsnoterat på Nasdaq First North Growth Market sedan 2021.