• Safello/

Styrelsen för Safello bemyndigar ledningen att öka Safellos innehav i kryptovalutor

Styrelsen för Safello Group AB (“Bolaget” eller “Safello”) har idag, 25 augusti 2021, beslutat att ge Safellos ledning ett bemyndigande att öka Bolagets innehav i kryptovalutor utöver vad som är strikt nödvändigt ur ett operationellt perspektiv. Bemyndigandet tillåter innehav av kryptovalutor om upp till 10 miljoner SEK. Styrelsen kommer att se över bemyndigandet regelbundet.

Utökningen av exponeringen mot kryptovalutor kommer att optimera Safellos likviditet samt indirekt ge ytterligare exponering för Safellos aktieägare mot tillgångsslaget. Som kryptovalutamäklare besitter Safello god förmåga att hantera den risk som utökningen innebär. Det är även ett exempel på en likviditetshanteringsstrategi som i snabb takt ökar bland företag inom den globala kryptovalutaindustrin och något som vi även kan se företag i andra branscher ta efter i framtiden.

Frank Schuil, vd, kommenterar:

“Mandatet överensstämmer med Bolagets långsiktiga syn på blockkedjeteknik och kryptovalutor och kommer i ökad utsträckning att anpassa Bolagets intresse i linje med  kundernas intressen. Och i takt med att Bolaget öppnar upp för förvaringstjänster i samband med lanseringen av Safello Wallet blir detta ett bra sätt att utvärdera produkten.”

Exponeringen mot kryptovalutor i Bolagets balansräkning kommer att förändras över tid, och om det sker betydande förändringar av strategin kommer det att meddelas genom separata pressmeddelanden.

Denna information är sådan information som Safello Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 augusti 2021 kl 15:47.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Frank Schuil, vd, Safello Group AB
E-post: press@safello.com

Om Safello
Safello är en prisbelönt mäklartjänst av kryptovalutor. Safello erbjuder ett säkert sätt att köpa och sälja kryptovalutor i sömlösa transaktioner och marknadsledande hastigheter. Safello är reglerat av Finansinspektionen sedan 2013.