"Gör det själv" på nätet

"Gör det själv" på nätet SBI-noterade SafePay släpper i dagarna sin nya kostnadsfria Internetbutik. Butikslösningen är så pass enkel att även de som inte är datakunniga kan öppna en butik på Internet som inkluderar obegränsat antal produkter, support, betalningssystem, val av språk, back up etc. SafePay butiken kommer inom kort även inkludera WAP-gränssnitt. Jämfört med andra standardiserade butikslösningar för Internet som finns på marknaden har SafePay siktat på att hjälpa butiksinnehavaren med en helhetslösning. Under våren har stora återförsäljare som Doro, Leksam, Levi's med flera meddelat att de, genom samarbete med SafePay, kommer att erbjuda sina återförsäljare kostnadsfria SafePaybutiker. SafePaybutiken 2.0 innebär en mycket stor förändring jämfört med den tidigare version. Enkelheten i administrationen och funktionaliteten har ökat markant. Butikslösningen innebär möjlighet att på ett enkelt sätt lägga in obegränsat antal produkter och produktkategorier. Design och struktur i butiken går att anpassa och variera enligt önskemål. I lösningen ingår bland annat kundstatistik, betalningssystem, orderhantering, val av språk och valutor, tidsbegränsad kostnadsfri support, back up, m. m. Det finns även möjlighet att integrera fysiska butikers tidigare ordersystem och register med SafePaybutikens ordersystem. "SafePay kan beskrivas som Internets motsvarighet till IKEA" säger Mikael Ohlén, VD på SafePay. "Genom att du gör en del av arbetet själv enligt mycket enkla instruktioner sparar du väldigt mycket pengar. Butiken är gratis och butiksägaren behöver inte vara datakunnig. I den nya versionen har stor vikt lagts vid enkelhet och ett pedagogiskt gränssnitt. Vi har inkluderat de flesta tjänster en digital butiksägare behöver eftersom vi vill erbjuda helhetslösning som förenklar för butiksägarna." avslutar Mikael Ohlén. För mer information kontakta: Mikael Ohlén, VD SafePay 08-650 01 01 mikael.o@safepay.se För demobutik och bilder besök: www.safepay.se SafePay Sweden AB bygger infrastruktur för e-handel genom att tillhandahålla kostnadsfria butiker för handel på Internet. SafePays huvudintäkt genereras genom att butiksinnehavaren betalar en kommissionsavgift på 1,5-3 procent av omsättningen i sin Internetbutik. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00100/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00100/bit0002.pdf