SafePay levererar Internetbutiker till Ergona Data

SafePay levererar Internetbutiker till Ergona Data SBI-noterade SafePay har tecknat samarbetsavtal med Ergona Data angående Internetbutikslösning för B2C. Avtalet med SafePay innebär att Ergona Data kan erbjuda alla sina återförsäljare en startklar Internetbutik. Startbutiken innehåller de produkter som Ergona Data har i sitt sortiment och återförsäljaren kan därefter lägga till andra leverantörers produkter. Ergona Data är distributör för bl a Kodak, Verbatim, Hitachi, C Technologies och MGI Softwares. Ergona Data säljer produkter till ca 2000 återförsäljare i Norden. "SafePays e-handelslösning ger oss möjlighet att öka vår service gentemot våra återförsäljare med ett färdigt e-handels koncept. Det är viktigt för oss att nå ut till konsumenter via Internet utan att konkurrera med våra traditionella återförsäljare. Vi tror också att våra produkter riktar sig mot en konsumentmålgrupp som aktivt gör sina inköp via Internet" säger Mikael Sterner, Nordisk produktchef på Ergona Data. "Ergonas lösning baseras på SafePays standardbutik med centraladministration B2C CA och lämpar sig perfekt för en stor distributör som Ergona. Vi är mycket nöjda med att kunna presentera en distributör som Ergona med sin ledande position på marknaden. För Ergonas återförsäljare är uppkopplingen enkel, de beställer sin butik och får den levererad fylld till bredden med kvalitetsprodukter från ledande märken. Distributionen av varje butik tar under 1 minut", säger Mikael Ohlén, VD Safepay Sweden AB. För mer information: Suzanne Enell, försäljningschef på SafePay Tel: 08-601 28 06, mobil: 0709-94 43 42 e-mail: enell@safepay.se www.safepay.se Mikael Sterner, Nordisk produktchef på Ergona Data Tel: 08-7328300 mobil: 070-584 94 73, e-mail: mikael.sterner@ergonadata.com www.ergonadata.se SafePay Sweden AB bygger infrastruktur för e-handel. Traditionella företag som önskar använda nätet som distributionskanal för sina varor och tjänster ska kunna göra det på ett enkelt sätt, till en mycket låg kostnad och utan tekniska hinder. Därför erbjuder SafePay Internetbutiker samt ett säkert och enkelt betalsystem helt utan fasta kostnader. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00600/bit0002.pdf