SafePay levererar Internetbutiker till Levi's

SafePay levererar Internetbutiker till Levi's SBI noterade SafePay och Levi's Norden har tecknat ett Letter of Intent. Avtalet innebär att alla Levi's nordiska återförsäljare erbjuds en kostnadsfri Internetbutik. Ambitionen är att även de europeiska återförsäljarna på sikt ska erbjudas kostnadsfria SafePay butiker. Fredagen den 16 mars tecknade SBI noterade SafePay och Levi's Norden ett Letter of Intent. Affären innebär att Levi's återförsäljare i Norden kommer att erbjudas en kostnadsfri Internetbutik. De som innefattas av affären är alla Levi's återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. - Jag är glad över att Levi's har valt att samarbeta med SafePay i sin Internetsatsning för återförsäljarna. Levi's är ett väldigt starkt varumärke med produkter som alla känner väl och har en relation till. Genom den höga produktkännedomen är jeans en lämplig vara för Internet- handel, säger Mikael Ohlén, VD SafePay. Avtalet har även en långsiktig ambition att inkludera Levi's alla europeiska återförsäljarna. SafePay Sweden AB bygger infrastruktur för e-handel genom att tillhandahålla kostnadsfria butiker för handel på Internet. SafePays huvudintäkt genereras genom att butiksinnehavaren betalar en kommissionsavgift på 1,5-3 procent av omsättningen i sin Internetbutik. För mer information kontakta: Mikael Ohlén, VD SafePay 08-650 01 01 mikael.o@safepay.nu Jan Höjman, VD Levi's Norden 042-25 16 00 www.safepay.nu ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/20/20000320BIT00180/bit0002.pdf