Ändrat förslag till ordförande vid årsstämman

Med anledning av situationen med covid-19 kommer Semmy Rülf, som föreslagits vara ordförande vid årsstämman för Safeture AB den 4 juni 2020, inte att kunna närvara vid stämman. Valberedningen kommer att presentera nytt förslag till stämmoordförande vid stämman.

Safeture vill också informera om att det kommer att finnas möjlighet för aktieägare att poströsta inför årsstämman samt att lämna fullmakt till ett av bolaget utpekat ombud. Formulär för detta finns tillgängliga på bolagets hemsida, www.safeture.com

Safeture (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) med säte i Sverige.

Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform som utformats för att hantera medarbetares säkerhet och risk/krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 000 företag och organisationer att skydda det som betyder mest – deras anställda. Safeture Enterprise ger större företag möjlighet att effektivt automatisera säkerhet och trygghet och samtidigt sömlöst integrera programvaran att den bli en naturlig del av företagets interna processer.

Safetureaktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser. Ph: 08-463 83 00 E-post:  certifiedadviser@penser.se.