Flemming Breinholt nomineras till ny styrelseordförande i Safeture

Safetures valberedning presenterar idag sitt förslag till kandidater inför bolagsstämman den 20 maj 2021. Förslaget kommer även att presenteras i kallelsen till bolagsstämman.

Safetures valberedningskommitté består Semmy Rülf, nuvarande styrelseordförande, Christian Lindgren (Adma förvaltning)  samt Greg Dingizian (Adma Förvaltnings AB).

Valberedningskommittén föreslår en utökning av styrelsen till sex medlemmar. Flemming Breinholt nomineras till ny styrelseordförande och Elisabeth Brevenson till ny ledamot av styrelsen.

- Jag är mycket nöjd att kunna nominera två så erfarna styrelsemedlemmar till Safetures styrelse. De kommer att bidra till bolagets utveckling och framgång. Jag ser fram emot att lämna över styrelseordförandeskapet till Flemming Breinholt, som kommer att vägleda bolaget på resan framåt, säger Semmy Rülf, Safetures styrelseordförande.

Nomineringskommittén föreslår omval av samtliga ledamöter, med undantag för Adam Schatz som avböjt omval. Det innebär att Semmy Rülf, Sofia Kinberg, Pontus Christiansson och Christian Lindgren föreslås för omval fram till nästa bolagsstämma.

Flemming Breinholt (född 1964) är dansk medborgare och VD för börsnoterade Karnov Group. Han har tidigare varit VD för Intermail A/S, XPonCard Group AB samt är för tillfället styrelseordförande i C & Willer Petersen Legat. Han är även ledamot i styrelsen för Jansson & Bjelke. Flemming Breinholt har omfattande erfarenhet av att verka i snabbväxande digitala plattformsbaserade företag. Under hans tid som VD har Karnov utvecklats till att idag ha mer än 80 procent av sin omsättning i digitala tjänster baserat på SaaS.

Elisabeth Brevenson (född 1970) grundade 2006 Beepsend, en global leverantör av SMS-tjänster som utnämnts till ett av de snabbast växande techbolagen i Europa, Mellanöstern och Afrika. Hon var företagets VD under elva år och har även varit Director of product strategy på Twilio Inc. Elisabeth Brevenson har nästan 20 års erfarenhet av att utveckla och lansera internettjänster och har utsetts till Årets kvinnliga Gasell av tidningen Dagens industri.

För ytterligare information, vänligen kontakta styrelsens ordförande Semmy RülfTel +44 7455 020 780 eller Whatsapp +46 709 312 730.

Safeture (grundades 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) baserat i Sverige. Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform designad för att hantera anställdas säkerhet och risk / krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 500 företag och organisationer att skydda det som är viktigast – deras anställda. Safeture ger företag förmågan att effektivt automatisera säkerhet och säkerhet och samtidigt integrera programvaran för att bli en naturlig del av deras interna processer.

Safeture-aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market, Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare. Ph: +46 8-463 83 00 E-post: certifieradviser@penser.se.