Genombrott för GWS i Malaysia

GWS Production i Lund har tecknat ett pilotavtal med ACASIA Communications Sdn Bhd, vilket ger ett stort antal malaysier tillgång till den unika säkerhetsplattformen Safeture från GWS. Avtalet gäller i två år och det totala ordervärdet är 170 000 euro.

GWS är ett internationellt IT-företag som har utvecklat Safeture, en säkerhetsplattform och ett riskhanteringsverktyg för företag, myndigheter och affärsresenärer. Plattformen används redan över hela världen av mer än 1000 stora företag och organisationer.

I fjol fick GWS uppdraget att förbättra säkerheten för alla som arbetar till havs utanför Malaysia. Det nya avtalet är större. Det långsiktiga målet är att öka användningen av plattformen till att omfatta en ännu större andel av den malaysiska befolkningen och nå 3,5 miljoner nya användare.

GWS kommer att leverera plattformen som en så kallad SDK-lösning (Software Developer Kit). Det innebär att ACASIA kan anpassa den till sina behov och skapa en egen app som kommer att heter MySOFEA, Malaysian System Operated For E-Alert. GWS ansvarar för allt innehåll inklusive varningar, främst med genom den lokala kompetensen på företagets befintliga kontor i Kuala Lumpur.

-        Det är med stor glädje vi ser växande affärer genom samarbetet med ACASIA. Med hjälp vår plattform kommer ACASIA att kunna skapa och tillhandahålla det mest avancerade civila säkerhetsvarningssystemet i världen till den malaysiska befolkningen, säger Andreas Rodman, VD GWS.

-        I linje med vårt arbete att ta till vara på trender och skapa nya värderingar, är MySOFEA en del av vår insats för hela ASEAN-området i stort med början med det malaysiska samhället. Genom att använda denna plattform kommer vi kunna hålla ASEAN-området säkert och informerat, kommenterar M. Satya Riayatsyah, VD ACASIA.

För ytterligare information, besök www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman: 0708 - 10 13 16 eller via andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheten från en global SARS-epidemi, 2004-tsunaminen i Indiska Oceanen och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder säkerhetsplattformen Safeture. Ett riskhanteringsverktyg för företag och affärsresenärer som skyddar medarbetarna i realtid lokalisera och ge värdefull information om katastrofer och andra hot som kan påverka resenären. Safeture är det nya sättet att säkerställa medarbetarnas trygghet med hjälp av toppmodern teknik. GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm. Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare.

Om ACASIA Communications Sdn Bhd

ACASIA Communications Sdn Bhd, som startade 1995 i Kuala Lumpur, Malaysia, är ett unikt ASEAN-samarbete bland 7 ledande telekomleverantörer i regionen. Företaget tillhandahåller smidiga och sömlösa anslutningar inom området mellan alla ASEAN-länder. Förutom att fungera som en viktig roll för att komplettera tillväxten av telekommunikation och stärka ASEANs infrastruktur, har ACASIA en målsättning att ständigt förnya och tillhandahålla framtida digitala tjänster som invånarna och företagen i ASEAN-området

För ytterligare information se www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Citat

Genom att använda denna plattform kommer vi kunna hålla ASEAN-området säkert och informerat.
M. Satya Riayatsyah, VD ACASIA.