GWS Production AB byter namn till Safeture AB – aktietickern ändras till SFTR

Global Warning System (GWS) har bytt namn till Safeture AB. Namnbytet träder i kraft torsdagen den 19 juni på handelsplattformar. I samband med detta byts aktietickern från GWS till SFTR.

Beslutet om namnbytet fattades vid årsstämman 29 maj.

-       Vi har gjort en grundlig strategisk översikt inom företaget för att se hur vi kan ytterligare förbättra vårt erbjudande. I april presenterade vi Safeture Enterprise, vilket är en ny och fullständig molnbaserad IT-plattform som är utformad för att skydda anställda var de än befinner sig.

-       För att spegla produkten och vår ambition är det helt logiskt att nu byta namn på bolaget till Safeture, säger Andreas Rodman, VD för Safeture AB

För ytterligare information, vänligen kontakta: Safeture AB. VD Andreas Rodman Mobil: +46 (0) 708 – 10 13 16
E-post: andreas.rodman@safeture.com

Safeture (tidigare GWS) grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder en unik säkerhetsplattform: Safeture Enterprise, vilket är det nya, kompletta sättet att ta kontroll över medarbetarnas säkerhet med en toppmodern teknik. Safeture-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser. Tel: +46 8-463 83 00, epost: certifiedadviser@penser.se.