GWS publicerar rapporten från första kvartalet den 2 maj

GWS Production AB (publ) meddelar i dag att man tidigarelägger rapporten för årets första kvartal till den 2 maj klockan 13.00 CET.

Rapporten var tidigare planerad till den 29 maj.

För mer information www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheten från en global SARS-epidemi, 2004-tsunaminen i Indiska Oceanen och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder Safeture. Ett riskhanteringsverktyg för företag och affärsresenärer som skyddar medarbetarna genom att i realtid lokalisera och ge värdefull information om katastrofer och andra hot. Safeture är det nya sättet att säkerställa medarbetarnas trygghet med hjälp av toppmodern teknik.

GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm. Erik Penser Bank AB 08 463 83 00, certifiedadviser@penser.se. är certifierad rådgivare.

Safeture erbjuder en öppen molnbaserad SaaS-plattform med kommunikation, information och positionering i en komplett tjänst som hjälper företag och organisationer att ta ansvar för sina anställda, oavsett var de befinner sig. Huvudfunktionerna i plattformen är bland andra en mobil app, ett webbaserat gränssnitt, API för att integrera med andra system, 24/7 global säkerhetsinformation i realtid, medicinsk information, masskommunikation, e-learning och integrerade system för resebokningsdata. Safeture-aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser. Tel: +46 8-463 83 00, epost: certifiedadviser@penser.se.