GWS tecknar avtal med spanska säkerhetsbolaget Ack3 Global Solutions

GWS Production AB meddelar idag att företaget har undertecknat ett avtal med riskrådgivningsbolaget Ack3 att erbjuda sin Safeture TRM (Travel Risk Management)-programvara till det spanska bolagets kunder, däribland institutioner, regeringar och företag.

Ack3 är GWS första partner på den spanska marknaden.

Safeture TRM håller resenärer säkra, var och när de än reser, och ger realtidsstatus på varningar, säkerhetsinformation och reseplaner. Safeture TRM-lösningen integrerar två säkerhetsverktyg: Safeture-appen och webbsidan för säkerhetshantering.

Avtalet gäller i två år med ett lägsta ordervärde på 15 000 euro per år som kommer att växa när Ack3 säljer Safeture TRM-lösningen till sina kunder. Safetures varumärke positioneras som en tredjeparts tjänst till Ack3s användare, bland annat regeringar, institutioner och privata företag runt om i världen.

“Det här är vår första partner i Spanien och vi tror på ett framgångsrikt samarbete med ett strategiskt riskkonsultföretag som Ack3”, säger Andreas Rodman, VD för GWS. “Safeture TRM har varit en central del av vår plattform i åratal och vi ser fram emot att arbeta med Ack3 och hjälpa dem att hantera risker var än deras kunder är.”

”Med lång erfarenhet av design, planering och genomförande av mångmiljonkontrakt är vi på Ack3 glada över detta strategiska avtal där GWS tillhandahåller en enastående digital plattform för det omvärldsarbete som Ack3 bedriver för välkända kunder. Ack3 Global Solutions analysteam kommer att leverera realtidprodukter för att kunna fungera i avlägsna och mycket komplexa miljöer genom GWS kvalitetssäkrade verktyg. Det här är ett strategiskt partnerskap som kommer att ge båda företagen flera fördelar”, säger Jorge Quintana, VD för Ack3 Global Solutions.

Den beprövade Safeture TRM-lösningen används redan över hela världen av mer än 1 000 stora företag och organisationer och är fortfarande hjärtat i Enterprise-plattformen. Den är ofta utgångspunkten för en ny kund innan de går vidare för att använda andra verktyg, som nu finns tillgängliga i Enterprise-plattformen.

För mer information www.safeture.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder en unik plattform: Safeture Enterprise med bland annat Safeture TRM (Travel Risk Management), vilket är det nya, kompletta sättet att ta kontroll över medarbetarnas säkerhet med en toppmodern teknik. GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm (ticker: GWS). Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser. Tel: +46 8-463 83 00, epost: certifiedadviser@penser.se.

Om Ack3

Ack3 är ett oberoende spanskt riskkonsultföretag med internationell omfattning som är grundat av f d anställda vid Spec Ops och underrättelsetjänsten. Vi bidrar till att utveckla en ansvarig säkerhets- och försvarskonsultation för en säkrare och bättre värld. Vårt kärnverksamhet tillhandahåller tjänster till regeringar, institutioner, privata företag och icke-statliga organ i Afrika, Mellanöstern, Latinamerika, Centralasien och Stillahavsområdet.

Citat

Jorge Quintana, VD för Ack3 Global Solutions