GWS utser Magnus Hultman till VD

GWS Production AB (ticker: GWS) tillkännagav idag att styrelsen har utsett Magnus Hultman till verkställande direktör när bolaget höjer sin ambitionsnivå och går in i en ny tillväxtfas.

Magnus Hultman, född 1974, har en djup förståelse för kundernas behov och haft stora framgångar med att starta företag och få dem att växa. Han börjar som VD från och med 1 augusti. GWS:s nuvarande VD Andreas Rodman, som varit VD sedan starten och också var med och grundade företaget, kommer att stödja Hultman under övergången och planerar att stanna hos GWS för att bistå bolagets aggressiva tillväxtplaner.

Hultman är medgrundare av och tidigare VD för Strossle International, ett medieteknikföretag grundat för fem år sedan. Strossle har nu 12 miljoner euro i omsättning och 70 anställda på tio olika marknader. Han grundade också och var VD för Smartclip Nordics, ett online videonätverk. På tre år byggde och sålde Hultman företaget som har en omsättning på 200 miljoner kronor och 25 anställda på fyra nordiska marknader.

”GWS har ambitiösa tillväxtplaner, och Magnus är den perfekta ledaren för att hjälpa företaget att nå sin fulla potential. Hans kompetens och entreprenörserfarenhet inom försäljning och marknadsföring för att skapa snabbt växande företag är exakt vad GWS behöver nu”, säger GWS: s ordförande Semmy Rülf. ”Andreas har gjort ett fantastiskt jobb för att ta GWS dit vi är idag och positionera oss för framtida framgångar. Han är fortfarande en värdefull tillgång för GWS och bolagets planer på att påskynda tillväxten.”

”Mitt mål är att stödja GWS nå sin fulla potential och då är det klokt att ta ett steg åt sidan”, säger Andreas Rodman. ”Jag hjälpte GWS att växa till där det är idag, och nu när vi tittar på en större marknad är det bästa att ta in en talang som Magnus för att hjälpa oss att nå nästa nivå. Jag ser fram emot att fortsätta att vara en integrerad del av GWS-teamet under överskådlig framtid.”

”Att bli VD för detta intressanta företag är något jag är mycket tacksam för. Min hela karriär har handlat om att vårda bra idéer, produkter och tjänster och få dem att nå sin potential. Jag ser fram emot att börja jobba med GWS-teamet”, säger Magnus Hultman.

För mer information www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder en unik säkerhetsplattform: Safeture, vilket är det nya, kompletta sättet att ta kontroll över medarbetarnas säkerhet med en toppmodern teknik. GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm (ticker: GWS). Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser. Tel: +46 8-463 83 00, epost: certifiedadviser@penser.se.