Höjda säkerhetskrav ger Safeture nya kunder

Allt fler kunder använder sig av Lundaföretagets Safetures säkerhetsplattform för att minska riskerna för sina anställda. Bland annat Myndigheten för samhällskydd och prestigefyllda Formel E.

Det är den ökande medvetenheten om företagens ansvar för sina medarbetare som fortsätter att driva efterfrågan på Safeture plattform världen över.

Bland de nya kunderna som börjat använda bolagets plattform finns svenska SwedFund, Racingserien Formel E och brittiska Imperial Tobacco med cirka 32 700 anställda. Även ISS Sverige, Kinnevik och MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap använder nu plattformen via Safetures partners. Totalt sett har Safeture i dag mer än 3 000 företagskunder i 190 länder runt om i världen.

"Vi har aldrig haft så stor efterfrågan som vi har idag," säger Magnus Hultman, VD för Safeture. ”Företagen har ett stort ansvar att ta hand om vad som är viktigast - sina anställda. Vår flexibla plattform hanterar de globla trenderna mobilitet, digitalisering och globalisering och ger medarbetare och deras chefer verktygen de behöver för att arbeta säkert.”

Lanseringen av den unika tjänsten Safetures Corona Exposure Tracker har fått enorm uppmärksamhet och ett rekordstort antal företag över hela världen testar just nu plattformen.

"Coronakrisen har fått många företag att inse att de saknar de verktyg som behövs för att snabbt kunna stödja sina medarbetare i en nödsituation och fatta välgrundade beslut för att upprätthålla säkerheten," säger Hultman. "Den svåra situationen som världen nu står inför är en väckarklocka för företag att agera och vi är glada att Safetures plattform finns där för att hjälpa dem, dygnet runt."

Safeture (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) med säte i Sverige.

Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform som utformats för att hantera medarbetares säkerhet och risk/krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 000 företag och organisationer att skydda det som betyder mest – deras anställda. Safeture Enterprise ger större företag möjlighet att effektivt automatisera säkerhet och trygghet och samtidigt sömlöst integrera programvaran så att den bli en naturlig del av företagets interna processer.

Safetureaktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser. Ph: 08-463 83 00 E-post:  certifiedadviser@penser.se.