Jessica Eberhagen ny CFO på Safeture

SaaS-bolaget Safeture AB i Lund, har anställt Jessica Eberhagen som ny CFO, med tillträde den 1 januari. Jessica Eberhagen kommer att ansvara för strategisk finansiell planering, leda den dagliga verksamheten inom finansområdet och vara en viktig medlem i ledningsgruppen.

Safeture har utvecklat en digital plattform som idag hjälper mer än 4 000 företag, organisationer och myndigheter att ta ansvar och skapa trygghet för sina medarbetare, oavsett var de befinner sig. Safetures tekniska lösning säljs främst via partners över hela världen som arbetar med global incidenthantering inom säkerhet eller sjukvård. Falck, Exlog, SPS och försäkringsjätten Chubb är några av Safetures viktigaste kunder.

Jessica Eberhagen kommer till Safeture med bred finansiell erfarenhet från olika controller- och ledarpositioner i multinationella företag verksamma inom en rad olika branscher. Erfarenheten spänner över områden som redovisning, controlling, konsolidering, KPI-hantering, rapportering, prissättning, strategisk finansiell planering, affärsutveckling och hantering av företagsintegrationer.

- Jag är mycket glad över att bli en del av det fantastiska Safeture-teamet där jag kommer att fokusera på att skala upp verksamheten för att stödja teamet, partners, kunder och företaget som helhet på vägen mot tillväxt, kommenterar Jessica Eberhagen.

Jessica Eberhagen har en Master of Science i Business Administration, Ekonomihögskolan, Lunds universitet.

Safeture AB (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) baserat i Sverige. Företaget erbjuder en komplett plattform designad för att hantera anställdas säkerhet och risk/krishantering, oavsett var de befinner sig. Genom ledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture risk- och assistansbolag att se till att deras kunder, globala företag och organisationer över hela världen kan skydda det som är viktigast – sina medarbetare. Safeture-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market (ticker: SFTR). Redeye AB är certifierad rådgivare.