Nytt verktyg ska få igång resandet och affärerna igen

Safeture i Lund lanserar idag openupforbusiness.com för att ge alla tillgång till korrekt realtidsinformation om virursregler i världen så att de kan planera sin nästa affärs- eller familjeresa. Det interaktiva verktyget är det första som hjälper besökarna att se vilka Covid-19-begränsningar som gäller för specifika länder.

- Safeture har tillgång till massor av viktiga data så det är självklart för oss att göra den tillgänglig för alla, säger Magnus Hultman, VD för Safeture AB.

- När länder långsamt börjar minska begränsningarna är det viktigt att företag och familjer har korrekt information om vad som gäller så att de säkert kan planera för nästa resa.

Enligt OECD förlorar den globala ekonomin cirka 25 miljarder USD om den ekonomiska produktionen minskar med 10 procent varje dag under de nuvarande Covid-19-begränsningarna.

Den globala pandemin har tvingat världen till lockdown. Men varje land, ofta till och med enskilda regioner, har sin egen inställning till begränsningar, vilket gör det nästan omöjligt att hålla reda på vad som gäller. Långsamt minskas nu begränsningar och Safetures gratisverktyg sammanställer alla tillgängliga restriktionsdata från hela världen och samlar allt på en interaktiv karta, hela tiden uppdaterad. Den första i sitt slag i världen.

Kartan innehåller information om regionala inskränkningar och lockdowns, karantänåtgärder, flygbegränsningar, skolstängningar och länkar till mer information. Uppgifterna kontrolleras och uppdateras ständigt av Safetures analysteam; ett kritiskt steg eftersom det varje dag finns ny information för att fylla en bok på 1000 sidor, vilket motsvarar till exempel Tolkiens ”Sagan om ringen”.

Som en extra tjänst har Safeture dessutom gjort det möjligt att enkelt och fritt implementera kartan över Covid-19-begränsningar.

Ju fler människor som får tillgång till denna information för att fatta rätt beslut, desto snabbare kan ekonomin börja återhämta sig. Låt oss öppna för affärer.

Kod för inbäddning.

<iframe style="width: 100%; height: 400px; overflow: hidden;" src="https://map.openupforbusiness.com" width="100" height="100" scrolling="no">Iframes not supported</iframe>

För mer information, besök www.safeture.com eller kontakta:

Safeture VD Magnus Hultman: +46 706 00 81 66.  Magnus.hultman@safeture.com

Safeture (grundades 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) baserat i Sverige. Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform designad för att hantera anställdas säkerhet och risk / krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 000 företag och organisationer att skydda det som är viktigast – deras anställda. Safeture Enterprise ger större företag förmågan att effektivt automatisera säkerhet och säkerhet och samtidigt integrera programvaran för att bli en naturlig del av deras interna processer.

Safeture-aktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market, Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare. Ph: +46 8-463 83 00 E-post: certifieradviser@penser.se.