Safeture AB utser Lago Kapital till likviditetsgarant

Safeture AB (”Safeture” eller ”Bolaget”) har ingått avtal om likviditetsgaranti med Lago Kapital AB som ska, med start från den 3.4.2023 inleda likviditetsgaranti för Safetures aktie. I samband med avtalet för likviditetsgaranti har Agartha AB lånat ut 45 000 aktier till Lago.

Lago kommer att säkerställa möjligheten att handla i Safeture aktien noterad på Nasdaq First North Growth Market genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. Detta är i enlighet med Nasdaq Stockholms regelverk kring likviditetsgaranti och innebär att likviditetsgaranten kvoterar köp- respektive säljvolym motsvarande 15 000 kr med en spread om maximalt 4% mellan köp och säljkurs.

Syftet med likviditetsgaranti är att förbättra och säkerställa likviditet i aktien och att minska såväl skillnaden mellan köp- och säljkurs under pågående handel och volatilitet.

Enligt avtalet kommer handelsposter att ställas ut minst 85 % av den dagliga handelstiden.

Avtalet är bindande i tre (3) månader varefter den fortlöper med en månads uppsägningstid.

Safeture AB (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) baserat i Sverige. Företaget erbjuder en komplett plattform designad för att hantera anställdas säkerhet och risk/krishantering, oavsett var de befinner sig. Genom ledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture risk- och assistansbolag att se till att deras kunder, globala företag och organisationer över hela världen kan skydda det som är viktigast – sina medarbetare. Safeture-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market (ticker: SFTR). Redeye AB är certifierad rådgivare.