Safeture prisad i stor internationell tävling

Försäkringsjätten Chubbs resesäkerhetslösning ”Chubb Travel Smart”, helt utvecklad av IT-bolaget Safeture i Lund, tilldelas silvermedaljen i den prestigefyllda tävlingen Stevie Awards.

Chubb Travel Smart belönas både för sina innovativa tekniska lösningar och tydliga design.

Stevie Awards anses vara en av världens främsta tävlingar inom bland annat affärsutveckling, marknadsföring och nya produkter. I år nominerades mer än 4 000 bidrag från 74 länder till de olika kategorierna i ”The International Business Awards”.

Chubb Travel Smart kammande hem Silver Stevie® Award i sin kategori. I juryn fanns mer än 250 beslutsfattare från hela världen som gav lösningen höga betyg och mycket goda omdömen:

”Mycket informativ och ett bra verktyg för företag att skydda sin anställda som reser”, ”Fantastisk app, bra UI / UX-design” och ”Inte ännu en app utan verkligen en resesäkerhetsapp” är några av motiveringarna till priset.

Chubb Travel Smart är helt utvecklad av resesäkerhetsbolaget Safeture och anpassad efter Chubbs behov. Med den unika tekniska plattformen kan man snabbt identifiera och nå användare som är i riskzoner med korrekt och relevant information, sammanställd av Safetures kvalificerade analytiker. Information som hjälper både resenären och företagen att ta kloka beslut.

Safeture har också utvecklat en helt unik e-learning för Chubb som gör det möjligt för kunderna att utbilda sina affärsresenärer inför kommande resor och därmed minska risken för besvärliga situationer.

-          Även ett litet svenskt företag kan göra ett viktigt avtryck på en stor och spännande marknad, säger Magnus Hultman, VD för Safeture.

-          Vår teknik är världsledande, det vet vi via våra kunder och nu har vi även ett bevis på det genom denna fina utmärkelse.

För ytterligare information, vänligen kontakta Safeture VD Magnus Hultman. +46 706 00 81 66

Om Stevie Awards
Stevie Awards består av sju olika program: Asia-Pacific Stevie Awards, tyska Stevie Awards, American Business Awards®, International Business Awards®, Stevie Awards för kvinnor i företag, Stevie Awards för stora arbetsgivare och Stevie Utmärkelser för försäljning och kundservice. Priset hedrar organisationer och människorna bakom dem för deras enastående prestationer. www.StevieAwards.com.
Safeture (tidigare GWS) grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder en unik plattform: Safeture Enterprise, vilket är det nya, kompletta sättet att hantera medarbetarnas säkerhet med hjälp av toppmodern teknik. Safeture-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm (ticker: SFTR).
Om Chubb
Chubb är världens största börsnoterade fastighets- och olycksfallsförsäkringsbolag. Chubb finns i 54 länder med försäkringar för både företag och privatpersoner, omfattande olycksfallsförsäkringar och kompletterande sjukförsäkring samt liv- och återförsäkringar till alla grupper.

Citat

Magnus Hultman, VD Safeture