Safeture stärker den europeiska försäljningsorganisationen

Säkerhetsföretaget Safeture AB i Lund fortsätter att snabbt expandera. Med rekryteringen av Marcel Brandt som Senior Sales Manager, stärks Safetures fokus på ökad försäljningen genom en kraftfull försäljningsorganisation på den globala marknaden.

Safeture är ett internationellt SaaS-företag (Software as a Service) som erbjuder en komplett molnbaserad plattform för att ta hand om anställdas säkerhet samt risk- och krishantering. Safeture hjälper redan mer än 3 500 företag och organisationer över hela världen att skydda det som viktigast - de anställda.

Safeture har blivit ett oumbärligt verktyg för verksamheter att kunna lokalisera, kommunicera med samt informera sina medarbetare.

Marcel Brandt har 15 års erfarenhet av att utveckla och marknadsföra olika system för varningar, information och kommunikation. Redan 2005 inledde han tillsammans med två tyska professorer, utvecklingen av ett tsunamivarningssystem via mobiltelefoner. Under flera år har han varit ansvarig för att utveckla och marknadsföra risk- och krishanteringssystem, särskilt inom den tyska turist- och affärsresesektorn.
Marcel kommer närmast från en tjänst som chef för det tyska IT-företaget A3M.

"Jag är väldigt stolt över möjligheten och ser fram emot att arbeta på Safeture tillsammans med det internationella säljteamet. Min uppgift är att göra Safetures produkter kända i Tyskland, Österrike och Schweiz." kommenterar Marcel Brandt.

"Med rekryteringen av Marcel Brandt får vi en väsentlig förstärkning av försäljningen i de tyskspråkiga länderna", säger Magnus Hultman, VD för Safeture. ”Det är viktigt för Safeture eftersom det är en stor fördel, särskilt på den tyska marknaden, att ha lokala fötter på marken. “
"Marcel är en fantastisk person med en spännande bakgrund som kommer att vara betydelsefull för Safetures fortsatta expansion."

Safeture (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) med säte i Sverige.

Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform som utformats för att hantera medarbetares säkerhet och risk/krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 000 företag och organisationer att skydda det som betyder mest – deras anställda. Safeture Enterprise ger större företag möjlighet att effektivt automatisera säkerhet och trygghet och samtidigt sömlöst integrera programvaran att den bli en naturlig del av företagets interna processer.

Safetureaktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser. Ph: 08-463 83 00 E-post:  certifiedadviser@penser.se.