Safetures säkerhetslösning blir standard för ännu ett globalt företag

Safetures partner Falck Global Assistance har tecknat avtal med ett europeiskt ledande företag inom teknik, design och rådgivning, om en säkerhetslösning som ger bolagets 19 000 anställda tillgång till Safetures plattform. Ordervärdet är cirka 3 miljoner kronor för Safeture under den treåriga avtalsperioden.

- Vi är stolta och glada över att detta ledande företag valde en lösning baserad på vår plattform. Affären bekräftar styrkan i vårt erbjudande och strategin som bygger på partnersamarbete, men visar också att utvecklingen går mot säkerhetslösningar för att hantera alla medarbetare, oavsett var de befinner sig, säger Magnus Hultman, VD för Safeture AB.

Det är Safetures partner Falck Global Assistance som undertecknar avtalet. En annan av Safetures partners, MAX Security, kommer att leverera riskanalys och riskinformation som en del av samarbetet.

Safeture erbjuder en molnbaserad plattform som hjälper företag, organisationer och myndigheter att ta ansvar för sina medarbetare och skapa trygghet för dem oavsett var de befinner sig. Safetures plattform säljs främst via partners som arbetar med global incidenthantering inom säkerhet eller sjukvård.

Safeture AB (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) baserat i Sverige. Företaget erbjuder en komplett plattform designad för att hantera anställdas säkerhet och risk/krishantering, oavsett var de befinner sig. Genom ledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture risk- och assistansbolag att se till att deras kunder, globala företag och organisationer över hela världen kan skydda det som är viktigast – sina medarbetare. Safeture-aktien är noterad på Nasdaq First North Growth Market (ticker: SFTR). Redeye AB är certifierad rådgivare.