Semmy Rülf ökar sitt aktieinnehav i GWS Production

Semmy Rülf, styrelseordförande i GWS Production AB, investerar nu i fler aktier i bolaget. Efter förvärvet av ytterligare 400 000 aktier, äger Rülf 1 000 000 aktier i GWS och är därmed den fjärde största aktieägaren

Vid årsstämman i GWS Production förra året valdes Semmy Rülf till ny styrelseordförande. Semmy Rülf har länge arbetat inom IT-industrin och inom medicinsk teknikindustrin. Bland annat som VD för Axis Communications, ordförande för Qlik och Mindroute Incentive.

I fjol köpte Semmy Rülf först 200 000 aktier i GWS, senare ytterligare 400 000. Nu köper han ytterligare totalt 400 000 aktier. 185 000 från Academic Medical Group AB och 215 00 aktier från Algora AB.

Genom förvärvet blir Rülf den fjärde största aktören i GWS Production. Den största ägaren är Adma Förvaltnings AB, som styrs av entreprenören Greg Dingizian därefter Algora AB och Humle Småbolagsfond.

"GWS är ett företag med en spännande framtid, vår unika teknik ger oss enorm potential. Affären är en långsiktig investering ", säger Semmy Rülf.

För ytterligare information se www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheten från en global SARS-epidemi, 2004-tsunaminen i Indiska Oceanen och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder säkerhetsplattformen Safeture. Ett riskhanteringsverktyg för företag och affärsresenärer som skyddar medarbetarna genom att i realtid lokalisera och ge värdefull information om katastrofer och andra hot. Safeture är det nya sättet att säkerställa medarbetarnas trygghet med hjälp av toppmodern teknik.

GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm. Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare.

Citat

Semmy Rülf, styrelseordförande i GWS Production AB