Stororder till GWS från Falck Global Assistance

GWS Production i Lund har fått en av företagets största och viktigaste order någonsin.

Ordern innebär att Falck Global Assistance kommer att använda säkerhetsplattformen Safeture Pro från GWS till flera av sina stora kunder.

Det sammanlagda inledande värdet på ordern, utspritt mellan 1-3 år, är cirka 6,4 miljoner kronor.

GWS är ett internationellt IT-bolag med kontor i flera olika världsdelar och har som mål att hjälpa anställda att känna sig trygga var de än befinner sig. Bolaget har därför utvecklat säkerhetsplattformen Safeture, ett riskhanteringsverktyg för både företag och affärsresenärer. Safeture är det nya sättet att garantera anställdas trygghet med hjälp av toppmodern teknik och används redan världen över av mer än 1 000 stora företag.

Avtalet innebär att flera av Falcks Global Assistance kunder som stora företag och andra organisationer, nu kommer att uppgraderas från sina nuvarande system och istället använda plattformen Safeture Pro.

Uppgraderingarna kommer att ske succesivt med början redan i år, fram till april 2019.

Det avtalade värdet på kontraktet är sammanlagt 620 000 Euro men kommer att bli större.

- Det är mycket glädjande att vi nu samarbetar med ett så välkänt internationellt assistansbolag som Falck Global Assistance och att vi förbättrar deras erbjudande genom att ge deras befintliga kunder tillgång till vår Safeture Pro plattform, säger Andreas Rodman, VD för GWS Production AB.

- Jag tror att denna första order är en fantastisk början på ett långsiktigt och givande samarbete mellan våra bolag.

För ytterligare information se www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 – 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Om GWS Production AB och Safeture

GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheten från en global SARS-epidemi, 2004-tsunaminen i Indiska Oceanen och terrorattacken i Mumbai. Företaget erbjuder säkerhetsplattformen Safeture. Ett riskhanteringsverktyg för företag och affärsresenärer som skyddar medarbetarna genom att i realtid lokalisera och ge värdefull information om katastrofer och andra hot. Safeture är det nya sättet att säkerställa medarbetarnas trygghet med hjälp av toppmodern teknik.

GWS-aktien är noterad på NASDAQ First North Stockholm. Erik Penser Bank AB är certifierad rådgivare.

Om Falck Global Assistance

Falck Global Assistance är en del av Falck Group som erbjuder räddningstjänster över hela världen. Falck Global Assistance levererar en rad anpassade tjänster från alla Falcks olika områden.

Falck är verksamt i 35 länder och har mer än 32 000 anställda och är världens största företag inom räddning i världen.

Citat

- Jag tror att denna första order är en fantastisk början på ett långsiktigt och givande samarbete mellan våra bolag.
Andreas Rodman VD GWS Production AB