VD kommenterar det andra kvartalet 2020

Magnus Hultman, VD för Safeture, kommenterar händelserna under årets andra kvartal och den pågående utvecklingen i företaget. Han lyfter bland annat fram viktiga avtal samt att Safetures huvudkontor i dagarna flyttar till nya och större lokaler för att kunna hantera den växande verksamheten.

Video med Hultman

Safeture (grundat 2009) är ett SaaS-företag (Software as a Service) med säte i Sverige.

Företaget erbjuder en komplett molnbaserad plattform som utformats för att hantera medarbetares säkerhet och risk/krishantering. Genom världsledande teknik och innovativa lösningar hjälper Safeture mer än 3 000 företag och organisationer att skydda det som betyder mest – deras anställda. Safeture Enterprise ger större företag möjlighet att effektivt automatisera säkerhet och trygghet och samtidigt sömlöst integrera programvaran att den bli en naturlig del av företagets interna processer.

Safetureaktien är noterad på NASDAQ First North Growth Market Stockholm (ticker: SFTR). Erik Penser Bank AB är Certified Adviser. Ph: 08-463 83 00 E-post:  certifiedadviser@penser.se.