Premiärgäster i Prästgården: Säfsen erbjuder nya konferens- och boendemöjligheter i avkopplande miljö

Nu anländer de första privatgästerna till Prästgården som efter en omfattande uppfräschning är tillgänglig för Säfsens besökare. Under våren rustas Prästgården upp för ytterligare 1,5 miljoner kronor och kommer då att finnas tillgänglig för Säfsens konfererande gäster.

Vackert belägen på en höjd intill Säfsen Resort ligger Prästgården som nu fungerar som behaglig miljö för det lite mindre mötet eller personliga konferensen, men också för det större sällskapet som vill semestra tillsammans i ett herrgårdsliknande boende.

– I Prästgården kommer vi att ha möjlighet att erbjuda en avskild och avkopplande miljö för upp till 16 konferensgäster, perfekt för ledningsgruppen eller avdelningen som behöver hitta inspiration och nya kreativa idéer. Vi renoverar Prästgården så att den genuina miljön bevaras, men tillför även nya funktioner – som egen bastu och relaxavdelning – för att erbjuda våra konferensgäster en komplett upplevelse. Maten lagas på plats av inhyrda kockar och vinet hämtas i den egna inredda vinkällaren, säger Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB.

Prästgården består idag av 300 kvadratmeter boyta i huvudbyggnaden och fyra uthus på 5000 kvadratmeter tomt med vacker utsikt över stora delar av Fredriksberg och Säfsnäs.

– Prästgården kommer även att finnas tillgänglig för våra privatgäster och kommer säkert att nyttjas i samband med bröllop, födelsedagsfester, jubileer och liknande. Jag tror också att prästgården kommer att uppskattas av jaktlaget eller kompisgänget som är här på en fiskeresa, och som vill umgås tillsammans i lugn och ro, säger Christer Rosén.

Bilder för fri publicering:
www.safsen.se/pressrum