Säfsen Resort AB utvald som ny medlem i marknadsorganisationen Svenska Möten

Report this content

Säfsen har antagits som ny medlem i Svenska Möten, en marknadsorganisation som utgörs av drygt 100 handplockade anläggningar för möten och konferenser runt om i Sverige. Medlemmar i Svenska Möten bedöms löpande efter vissa angivna kvalitetskrav på anläggning och organisation.

Medlemmarna i Svenska Möten är utvalda enligt ett tydligt klassificeringssystem efter vad de erbjuder när det gäller miljö, boende, mat och aktiviteter samt säkerhet – totalt 165 punkter.

– Det är glädjande att konstatera att Svenska Möten fortsätter att växa och att vi – tillsammans med våra medlemmar – underlättar för våra kunder att hitta anläggningar som lever upp till de krav som krävs för en lyckad konferens, säger Svenska Mötens vd, Johan Fägerblad.

Säfsens vd Christer Rosén är mycket nöjd med att anläggningen nu blivit antagen som medlem i Svenska Möten.

– För alla medarbetare i Säfsen är medlemskapet i Svenska Möten ett kvitto på att vår anläggning tillhör en av landets främsta när det handlar om att erbjuda besökare en upplevelse av hög kvalitet. Medlemskapet i Svenska Möten visar samtidigt att vi är ett tryggt val för den medvetna mötesarrangören, säger Christer Rosén.

Konferensgästen i Säfsen möts av en inspirerande miljö, fullt utrustade konferenslokaler, ett högklassigt kök och ett omfattande utbud av aktiviteter och upplevelser. I år erbjuder Säfsen sina gäster även ett modernt och uppgraderat boende i 50 totalrenoverade sexbäddstugor i den nybildade bostadsrättsföreningen Säfsbyn 1.