Säfsen Resort bygger ny organisation för ökad tillväxt - Två starka rekryteringar och fler aktiviteter året runt ska få Säfsen att växa

Säfsen Resort, i södra Dalarna, rekryterar Jonas Andersson som ny anläggningschef och Andreas Henriksson Ferner som sport- och evenemangsansvarig.
Vi tar nu ett samlat grepp kring Säfsen Resorts tillväxt och bygger därför en ny organisation som kan hantera både större drift och en stark tillväxt året runt. Både Jonas Andersson och Andreas Henriksson Ferner får saker snabbt ur händerna vilket är en förutsättning när vi ska växa ytterligare, säger Christer Rosén, vd för Säfsen Resort.

Säfsen Resort fortsätter att rekrytera talangfulla människor för att anläggningen ska kunna fortsätta växa i antal gäster, ökad kvalitet och i omsättning. Nu börjar Jonas Andersson, som tidigare arbetat 13 år i Sälen med turistutveckling, som anläggningschef för att ansvara för anläggningen och dess utveckling.

– Målet är att få fler att besöka oss året runt. Säfsen Resort är en otroligt bra arena och tack vare det ska vi attrahera nya målgrupper. Ett bra exempel på evenemang är Adventure days där över 600 motorcyklister träffas i flera dagar, säger Jonas Andersson.

I arbetet med att hitta och attrahera nya målgrupper ska fler evenemang vidareutvecklas och nylanseras både mot privat- och företagsmarknaden. Här är konferenser ett viktigt utvecklingsområde.

– Konferenssidan har fantastiska möjligheter, vi kan erbjuda unika upplevelser och väldigt bra miljöer för företagskonferenser. Det är enkelt att ta sig hit så det ska alltid vara fullt här och då behöver vi hitta en bra mix som tilltalar våra olika gäster, säger Andreas Henriksson Ferner, ny sport- och evenemangsansvarig på Säfsen Resort.

De två rekryteringarna som Säfsen nu gör är ett strategiskt beslut som ger förutsättningarna för den tillväxt som anläggningen arbetar för.

– Våra nya medarbetare är rutinerade i branschen och är högt kvalificerade, vilket är en förutsättning för oss när vi nu står inför en stark tillväxt. Jonas Andersson har 13 år i branschen från arbete i Sälen och Andreas Henriksson Ferner har säsongsarbetat i Åre i flera år, säger Christer Rosén.

– Anläggningen kommer att växa mycket framöver där bland annat nya byggrätter som ska utvecklas blir mitt ansvar. Nu växlar vi upp med en ny driftsorganisation och tydligt fokus på anläggningens utveckling, säger Christer Rosén, vd för Säfsen Resort.

Till vänster: Jonas Andersson
Till höger: Andreas Ferner Henriksson

För ytterligare information kontakta:

Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB, tfn: 0591-77 50 11 / 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se
Jonas Andersson, anläggningschef Säfsen Resort, tfn: 0704-17 24 50, jonas.andersson@safsen.se
Andreas Henriksson Ferner, sport- och evenemangsansvarig, andreas.ferner@safsen.se

Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum

SÄFSEN Resort är en upplevelsedestination i sydvästra Dalarna med verksamhet året runt. I vårt alpina centrum finns 16 nerfarter, 6 liftar, 115 kilometer skidspår, ett omfattande utbud av snöaktiviteter och ett särskilt skidområde för barnen – Filuriland. Under barmarkssäsongen: 450 kilometer MTB-leder, 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, kanot-, rid-, och vandringsleder samt massor av naturnära upplevelser för alla åldrar. Säfsen är för tredje året i rad nominerad till utmärkelsen ”TRIP Global Award” som delas ut till den bästa upplevelsen i Sverige. Vi erbjuder konferensmöjligheter för upp till 400 personer, 1300 bäddar i timmerstugor samt mat och dryck i restauranger med innovativa och ambitiösa kök. Säfsen Konferens är en del av Svenska Möten

Taggar: