Säfsen Resort ska öka beläggningen över året - Fredrik Uhlin till Säfsen som  storsatsar på konferenser och event

Säfsen Resort, i södra Dalarna, anlitar Fredrik Uhlin för att utveckla affärsområdet konferens och event ytterligare. Fredrik Uhlin har bland annat framgångsrikt arbetat med anläggningen Loka Brunn de senaste tre åren.
Vi satsar nu vidare för att utveckla Säfsen Resort som mötesarena och konferensanläggning. Fredrik Uhlin har stor erfarenhet av mötesindustrin och blir en viktig del i satsningen, säger Christer Rosén, vd för Säfsen resort.

– Fredrik ska arbeta tillsammans med vår marknadsavdelning för att utveckla Säfsen som mötesarena och säkerställa att våra högt ställda mål uppfylls, säger Christer Rosén.

Senast i helgen genomförde Säfsen ett stort arrangemang för över 600 motorcykelentusiaster. Framtidsplanerna omfattar att öka antalet och omfattningen av evenemangen både för privatpersoner och företag.

– I Säfsen finns alla förutsättningar för många olika typer av möten. Nu gör vi det tydligt för våra kunder och gäster. Alla ska kunna få arbetsro men även finna motivation och stärka sammanhållningen i gruppen när de besöker oss, säger Fredrik Uhlin, som tillträder som projektledare för konferens och event.

En renovering av alla konferenslokaler i centralbyggnaden Hyttan har precis avslutats. Även teknik och ventilation har uppgraderats.

– Säfsen har varje år 250 000 gästnätter varav största delen kommer under högsäsongerna vinter och sommar. Nu är tanken att vi ska öka antalet gäster på vår- och höstsäsongen vilket även kommer att leda till jämnare beläggning över året, säger Christer Rosén, vd för Säfsen Resort.

För ytterligare information kontakta:
Christer Rosén, vd Säfsen Resort AB, tfn: 0591-77 50 11 / 0706-20 98 40, christer.rosen@safsen.se
Fredrik Uhlin 070-698 05 60, fredrik.uhlin@safsen.se
Bilder för fri publicering: www.safsen.se/pressrum

SÄFSEN Resort är en upplevelsedestination i sydvästra Dalarna med verksamhet året runt. I vårt alpina centrum finns 16 nerfarter, 6 liftar, 115 kilometer skidspår, ett omfattande utbud av snöaktiviteter och ett särskilt skidområde för barnen – Filuriland. Under barmarkssäsongen: 450 kilometer MTB-leder, 17 000 hektar jaktmark, 175 sjöar för sport- och ädelfiske, kanot-, rid-, och vandringsleder samt massor av naturnära upplevelser för alla åldrar. Säfsen är för tredje året i rad nominerad till utmärkelsen ”TRIP Global Award” som delas ut till den bästa upplevelsen i Sverige. Vi erbjuder konferensmöjligheter för upp till 400 personer, 1300 bäddar i timmerstugor samt mat och dryck i restauranger med innovativa och ambitiösa kök. Säfsen Konferens är en del av Svenska Möten

Taggar: