Bråttom med höjning av aktiekapital

Bråttom med höjning av aktiekapital Tusentals jobb kan vara i fara som ett resultat av kravet på höjt aktiekapital till minst 100 000 kronor, skriver SAFtidningen Näringsliv i veckans nummer. När bara en månad återstår innan fristen löper ut har aktiebolag med över 39 000 sysselsatta ännu inte höjt aktiekapitalet. De aktiebolag som inte anmäler höjning av aktiekapitalet till Patent- och registreringsverket senast sista december avförs automatiskt ur aktiebolagsregistret och finns därmed inte längre. En sådan avregistrering drabbar anställda, leverantörer, hyresvärdar och andra som det tidigare aktiebolaget har avtal med. För ytterligare information kontakta Per-Olof Bergström, 08-762 61 30 Per-olof.bergstrom@saf.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/03/19981203BIT00220/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1998/12/03/19981203BIT00220/bit0002.doc