LO-förnyare vill ha sänkt skatt på hemtjänster

Report this content

LO-förnyare vill ha sänkt skatt på hemtjänster Håkan Holm, LO-ordförande i Värmland, är kärringen mot strömmen. Han förordar skattesänkningar på hushållsnära tjänster. Det har dragit på honom en storm av kritik inom rörelsen från de mer traditionellt inställda, berättar SAFtidningen Näringsliv i fredagens nummer. Men Håkan Holm ger sig inte. Kampen mot massarbetslösheten kräver okonventionella lösningar, anser han. Med stöd av verkställande utskottet i LO-Värmland, har han hos regeringen begärt att Värmland ska bli ett försökslän för rabatterade hushållsnära tjänster. För ytterligare information kontakta Per-Olof Bergström, SAFtidningen Näringsliv, 08-762 61 30. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/11/19990310BIT00330/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/03/11/19990310BIT00330/bit0002.doc