SAFs VD kommenterar avtalet i Bengtsfors

SAFs VD kommenterar avtalet i Bengtsfors Det är självklart bra att det träffas ett avtal, om det är ett avtal som ger arbetsro och som företaget anser sig kunna leva med. Det säger SAFs VD Göran Tunhammar i en intervju för SAFtidningen Näringsliv, med anledning av avtalet mellan Lear Corporation, facket, TWR och staten. Om det dessutom innebär att debatten i Sverige mer kommer att handla om hur vi kan skapa förutsättningar för jobb och företagande, i stället för att moraliskt fördöma företag för att de inte kan garantera evig sysselsättning, är det ännu bättre, tillägger han. Hela intervjun finns att läsa på SAFtidningen Näringslivs hemsida på Internet, http://naringsliv.saf.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/03/29/19990329BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/03/29/19990329BIT00660/bit0002.pdf