Saga Furs Oyj:s åtta dagar långa pälsauktion inleds i Vanda torsdagen den 6.6.2013

Saga Furs Oyj     Pressmeddelande     5.6.2013  kl. 15.10

Saga Furs Oyj:s internationella auktion inleds vid Fur Center i Vanda torsdagen den 6.6 och avslutas onsdagen den 13.6. Vid bolagets andra huvudauktion bjuds ut 2,7 miljoner Saga®- mink-, 525 000 Saga®- räv- och över 24 000 certifierade Saga®- finnsjubbskinn. Över 600 kunder från alla marknadsområden väntas delta i auktionen.

Som en följd av den livliga efterfrågan på minkskinn har Saga Furs beslutat att i år bjuda ut alla minkvårskinn redan vid juniauktionen. Försäljningen inleds på torsdag med försäljning av Saga®- rävskinn, vilken fortsätter fram till fredag, då även de certifierade Saga®- finnsjubbskinnen bjuds ut. Saga®- minkskinnen säljs lördag - torsdag 8.6 - 13.6.

Vid auktionen säljs Saga® Lumi Royal Top Lot (toppförsäljningspartier) av scanbrown- minkskinn samt blå- och blue shadow- rävskinn.

Ett detaljerat försäljningsprogram finns på våra hemsidor www.sagafurs.com. Under auktionen publicerar vi dessutom detaljerade prisuppgifter på de viktigaste skinntyperna genast efter att försäljningen av ifrågavarande skinntyp är avslutad. Dagliga auktionsöversikter publiceras även på våra hemsidor efter att försäljningen är avslutad. Ett börsmeddelande om den totala försäljningen ges torsdagen den 13.6.2013.

Pressens representanter är välkomna att följa med auktionen.

Tilläggsinformation: Informations- och samhällsansvarsdirektör Päivi Mononen-Mikkilä, tel. 050 5120 322